Det er utroligt, hvad et professionelt callcenter kan gøre for én. Jeg har været i den situation, hvor jeg ikke kunne udføre mit arbejde som blikkenslager, fordi jeg hele tiden blev afbrudt af kunder, der ringede op. Det var hamrende irriterende. For mig. Og for de kunder, som jeg faktisk var ude hos.
Telefonpasning tager tid
Der gik tid med at bede opringende kunder om at ringe op igen om en halv times tid. Og kunderne, jeg betjente, blev utålmodige. Det betød faktisk, at jeg begyndte at miste kunder. Både gamle, trofaste kunder, og nye, potentielle kunder. De første, fordi de blev irriterede over alle telefonsamtalerne, mens jeg lå med hovedet under deres køkkenvask, de sidste, fordi det faktisk endte med, at jeg ikke svarede på opkald. Så jeg gjorde det, at jeg kontaktede et callcenter. De ville gerne varetage en professionel telefonpasning for mig. Og det gjorde de glimrende. Faktisk gik der ikke en måned, før end jeg bad dem om også at booke tider til mine kunder. De kunne skrive det i min kalender, og så kunne jeg koncentrere mig om at servicere dem. Det gik nemt og smertefrit.
Lige i begyndelsen var jeg lidt bekymret over det nye tiltag, jeg bad dem om. Men det behøvede jeg ikke at være. De gjorde det så fint for mig, at de faktisk også fik planlagt en rute, jeg kunne følge, så jeg ikke mistede tid med at køre frem og tilbage. Hvordan de fik gjort det, ved jeg ikke. Måske sad de med et kort og ringede tilbage til kunderne, når de havde set, hvor de boede. Resultatet er, at jeg i dag kan betjene flere kunder på en dag end jeg hidtil, har kunnet. Og jeg skal ikke svare på telefon. Det er så godt. Og godt for forretningen. Nogle af de gamle kunder er vendt tilbage allerede nu.